Vergi numarası, geçerli bir Yabancı Kimlik numarası olmadığında, yabancıların bazı resmi işlemlerini gerçekleştirebilmeleri ve bu işlemlerin kayıt altına alınabilmesi için verilen bir numaradır. Yabancılar vergi numarası ile bazı bankalarda hesap açabilir, sağlık sigortası satın alabilir, ikamet izni kart ücreti veya harç bedelini ödeyebilirler.

Sözleşmesiz Misafir Araştırmacılar ve kendilerine Türkiye’de eşlik eden aile üyelerinin Türkiye’ye gelir gelmez bir ikamet izinleri ve dolayısıyla da yabancı kimlik numaraları olmadığı için bir vergi numarası edinmeleri zorunludur.

Vergi Numarası almak oldukça kolay bir işlemdir. Gerekli olan tek belge geçerli bir pasaporttur.

Vergi Numarası iki yolla temin edilebilir:
• Online başvuru: İnteraktif Vergi Dairesi (gib.gov.tr) adresine girin. Yabancılar İçin Potansiyel Vergi Kimlik Numarası linkine tıklayın ve karşınıza çıkan formu eksiksiz doldurun. “Tamam” butonuna bastığınızda sistem size bir vergi numarası verecektir. Potansiyel Vergi Kimlik Numaranız açılan sayfada isminizin bulunduğu satırın altındadır.

• Kişisel başvuru: Online sistemde bir sorun yaşanması halinde herhangi bir vergi dairesini ziyaret ederek vergi numarası için şahsi başvuruda bulunabilirsiniz. Bu durumda ihtiyaç duyulan belgeler şunlardır:
o Pasaportun aslı
o Pasaport kimlik bilgileri sayfasının fotokopisi
o Vergi Numarası talep dilekçesi

Vergi Daireleri yalnızca çevrimiçi başvuru sırasında tüm bilgiler doğru girilmesine rağmen “Kimlik ve pasaport bilgilerinizin doğruluğu sağlanamadı.” uyarısı alan kişilerin başvurularını kabul etmekte olup gereksiz zaman kaybı yaşanmaması bakımından “Yabancılar için Potansiyel Vergi Numarasını” internet üzerinden çevrim içi almanız önerilmektedir.

Sözleşmeli Misafir Araştırmacı’ların resmi iş adresi İTÜ olduğundan, Vergi Dairesi ile ilgili işlemlerde İTÜ’nün bağlı olduğu Maslak Vergi Dairesi’ni ziyaret etmeleri işlemlerinin sorunsuz ve hızlı bir biçimde tamamlanmasını sağlayacaktır. Maslak Vergi Dairesi’nin konum bilgileri için, lütfen buraya tıklayınız.